Jak Euro, to na mieście, czyli gdzie w Łodzi będą bawić się kibice

Nie znalazłeś się w gronie szczęśliwców i nie wygrałeś biletu na Euro? Nie martw się. Atmosferę piłkarskiego święta będziesz mógł poczuć nie tylko na stadionie


Na Euro 2012 UEFA przygotowała łącznie 1,4 mln biletów. 41 proc. z nich (około 575 tysięcy) zostało rozlosowanych wiosną zeszłego roku. Chętnych do ich zakupów było ponad 20 razy więcej - liczba zgłoszeń wyniosła aż 12 149,425, a aplikacje pochodziły z 206 krajów. W lutym minął z kolei termin składania aplikacji do puli biletów z tzw. sprzedaży federacyjnej. PZPN zdecydował się rozdysponować wśród kibiców niespełna dziewięć tysięcy z puli blisko 23 tys. wejściówek. Reszta biletów trafi do innych federacji, sponsorów, gości UEFA czy nabywców pakietów biznesowych. Słowem - jeśli nie miałeś wielkiego szczęścia, Euro na stadionie cię ominie.

Nie oznacza to jednak, że nie będziesz mógł poczuć atmosfery wielkiego piłkarskiego święta. I że wraz z innymi wymalowanymi w biało-czerwone barwy kibicami nie będziesz mógł śledzić bojów naszej reprezentacji z Rosją, Grecją i Czechami.

W Łodzi miejsc, w których będziesz mógł obejrzeć Euro, z pewnością nie zabraknie. Na pierwszy plan wysuwają się dwa największe centra handlowe, czyli Manufaktura i Port Łódź, które postanowiły przyciągnąć do siebie tłumy fanów piłki nożnej, przygotowując dla nich specjalne miasteczka kibica.

- Ci, którzy w czerwcu odwiedzą Port Łódź, będą mogli liczyć na piłkarskie emocje na najwyższym poziomie - mówi Emilia Lange-Cichocka, menedżer działu marketingu Portu Łódź. - Główną atrakcją, jaką przygotowujemy dla fanów futbolu, będą transmisje popołudniowych meczów na żywo. Ci, którzy nie zdążą obejrzeć spotkań, będą chcieli ponownie przeżyć emocje z nimi związane lub jeszcze raz przeanalizować przebieg rozgrywki, będą mogli również oglądać powtórki na naszym wielkim ekranie. Chcemy dać naszym klientom możliwość przeżywania sportowych uniesień razem z rodziną i przyjaciółmi. Przewidujemy wiele dodatkowych atrakcji w piłkarskim klimacie - zarówno dla panów, jak i dla pań. Zadbamy o sportową rywalizację, aktywny wypoczynek i przede wszystkim dobrą zabawę.

Manufaktura przygotowuje się na przyjęcie nawet dziesięciu tysięcy entuzjastów futbolu. I dla tylu też znajdzie się miejsce przed wielkimi ekranami. Dla porównania to tyle, ile może wejść na stadion Widzewa i dwukrotnie więcej, niż może zasiąść na obiekcie przy al. Unii, na którym gra ŁKS. Kibice mecze Euro będą mogli oglądać na ekranie na rynku, a także na dziewięciu ekranach w strefie restauracyjnej galerii. - Przygotowujemy też piłkarskie atrakcje na cały czas trwania imprezy, w tym turnieje junior cup, ladies cup czy turniej na boisku o powierzchni 400 metrów kwadratowych - mówi Joanna Karpińska, rzeczniczka Manufaktury. - Będą też konkursy zręcznościowe i z wiedzy o piłce. Przygotowujemy również atrakcje weekendowe, takie jak turnieje wirtualnego futbolu w Interactive Football Area i rozgrywki w tzw. piłkarzyki, czyli trambambule.

Wiadomo też, że mecze Euro transmitować będzie wiele lokali na ul. Piotrkowskiej. Restauratorzy już zacierają ręce, zamawiają pakiety sportowe i przygotowuję specjalne atrakcje na czas trwania imprezy.

Konkurs dla kibiców

W 2012 wszyscy jesteśmy kibicami piłki nożnej. Zjednoczeni przez sportowe emocje jak nigdy dotąd. Przez kilkanaście dni nie będzie podziału na warszawiaków, krakusów, łodzian czy poznaniaków. W trakcie Euro 2012 jedynymi barwami będą biało-czerwone barwy reprezentacji Polski. A jedynym celem - wspólne wspieranie reprezentacji Polski w najważniejszym turnieju w historii. Wspieranie w każdy możliwy sposób.

Z okazji piłkarskiego święta ogłaszamy dla wszystkich kibiców konkurs - pokażcie swój sposób na kibicowanie! Pokażcie jak będzie wspierać polskich piłkarzy w trakcie ich i naszej imprezy życia. By przystąpić do konkursu wystarczy opisać swój oryginalny sposób na kibicowanie podczas Euro 2012 i wysłać go na adres trybuna_kibica@agora.pl. Przesyłajcie wypracowania, opowiadania, zdjęcia, a nawet wiersze. Przesyłajcie wszystko, co pokaże, że to właśnie wy jesteście jedynymi w swoim rodzaju kibicami reprezentacji Polski.

Do wygrania czytniki Kindle Keyboard. Najlepsze prace zamieścimy również w "Gazecie Wyborczej" i na stronie lodz.sport.pl i lodz.gazeta.pl. Konkurs trwa do 11 kwietnia. Radość z kibicowania - oby do końca Euro!

Twój sposób na kibicowanie! Weź udział w naszym konkursie i wygraj cenne nagrody!